CYKLICZNOŚĆ USŁUGI
System edukacji nauczył nas, odpowiadania na pytania zgodnie z oczekiwaniami nauczyciela. Choć pozornie badanie techniczne może mieć taki wyraz, jego cel jest całkowicie inny. Na pierwszym miejscu pojawia się bezpieczeństwo ruchu drogowego. To on stoi za cały systemem kontroli pojazdów. Dzięki nieustannemu podnoszeniu jakości usług, możemy w pewny i skuteczny sposób poruszać się po drogach. Regularność wykonywania usługi jest następująca:
- Nowy pojazd osobowy oraz motocykl ma pierwsze badanie techniczne przed ukończeniem 3 roku życia, natomiast kolejne przed ukończeniem 5 roku
- Powyższy podpunkt traci swą moc, w momencie zamontowania instalacji gazowej bądź pojazdów nauki jazdy
- Motorowery wykonują badanie co dwa lata, podobnie jak ciągniki rolnicze
- Autobusy wykonują badania techniczne co pół roku
- W pozostałych przypadkach motocykle, quad, samochody osobowe i dostawcze wykonują badanie techniczne corocznie
BADANIE TECHNICZNE
Dobra, jedziemy na stację kontroli pojazdów. Poza tym, że stracimy 100 zł, co możemy zyskać. Opiszę jakie czynności zawiera badanie techniczne, by wyjaśnić wam czemu jest to takie istotne. Gdy jedziemy do lekarza na rutynową kontrolę, to określa nam na podstawie swojej fachowej wiedzy stan naszego zdrowia. Diagnosta jest taką samą osobą, jednakże dla pojazdów. To za pomocą jego wiedzy i bogatego doświadczenia, jesteśmy w stanie w bezpieczny sposób poruszać się po drogach. Podczas rutynowej, corocznej kontroli bada następujące podzespoły:
- Identyfikację, czyli zgodność danych dowodu rejestracyjnego z pojazdem
- Oświetlenie
- Ogumienie
- Zawieszenie i układ kierowniczy
- Układ wydechowy i hamulcowy
- Stan podwozia i nadwozia
- Stan silnika i ewentualnych nieszczelności
- Układ elektryczny i wiele innych czynności, których nie widać
CZYNNOŚCI DODATKOWE
Oprócz rutynowych czynności, diagnosta spotyka się także z niecodziennymi zadaniami jak:
- Przegląd pojazdu z instalacją gazową, gdzie weryfikujemy zgodność protokołu TDT z zamontowanym zbiornikiem
- Pojazd do nauki jazdy
- Taxi
- Uprzywilejowany
- Montaż bądź demontaż hak
- Uzupełnienie danych
Do tego dochodzą jeszcze regularnie zmieniane przepisy i ich aktualizacja. Zgodnie z prawem pracy diagności mają obowiązek uczęszczać na szkolenia raz na dwa lata. Od jakości tych szkoleń, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej współpracy zależy wspólne bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Badania po kolizyjne i powypadkowe
W momencie zaistnienia szkody, gdy mamy zatrzymany dowód rejestracyjny (wirtualnie) przez służby, należy wykonać badanie techniczne. Badanie to pozwala na weryfikację stanu technicznego, po wykonaniu naprawy. Usługa obejmuje pełen zakres badania technicznego. Po jego wykonaniu jest możliwość „odhaczenia” zatrzymania dowodu rejestracyjnego.
W naszej firmie mamy możliwość usunięcia szkód komunikacyjnych, Sprawdź zakres usług TUTAJ
Zapraszamy do umówienia się na wizytę
Zainteresował cię nasz post? Wejdź i polub naszą stronę na facebook