Podwyżki za badania techniczne!!!

Są już w przygotowaniu!!! Jednakże dopóki nie zmieni się ustawa, to zmiana ta nie nastąpi. Możecie zatem być spokojni. W żadnym z projektów naszego kochanego i dbającego o bezpieczeństwo publiczne, opiekę zdrowotną, opinie publiczną oraz poszanowanie Prawa i Sprawiedliwości nie jest to nawet na liście priorytetów.

dowód rejestracyjny

Pragnę jednak ustosunkować się do tego, dzieląc się swoimi indywidualnymi kontaktami z ministerstwem, wywiadem środowiskowym oraz indywidualnym punktem widzenia, w jakim kierunku zmierza cennik. Jesteście gotowi na emocje dla każdego z kierowców, użytkujących pojazdy? Zapraszam do dalszej lektury…

Po co podnosić cennik za badanie

Cóż, cena za badanie jest stała od 16 lat. 99 zł za badanie pojazdu. Właściciele stacji, narzekający na zwiększone ceny innych usług, inflację, rosnące koszty prowadzenia działalności oraz podwyżki dla pracowników… Mają swoją podstawę, jednakże w pewnym sensie jeżeli jest to jedyny argument, to moim zdaniem (choć także prowadzę stację) jest … słaby.

Jak większość z nas zdaje sobie sprawę, że są STACJE KONTROLI POJAZDÓW oraz są stacje kontroli pojazdów. Jedni sprawdzają samochody, inni je jedynie do ruchu dopuszczają poprzez wbicie pieczątki. Nadzory kuleją, gdyż mają ograniczone uprawnienia. Ministerstwo zakłada tzw. ograniczone zaufanie, czyli „tym diagnostom, to tak za bardzo nie ma co ufać, gdyż klepią… pieczątki”

Są stacje do których społeczeństwo udaje się jedynie po wbicie pieczątki. Także stacje, gdzie pojazd jest weryfikowany na tyle dokładnie, by bezpiecznie poruszać się po drogach. Inna sprawa, że wymogi ministerialne zakładają, że każdy z pojazdów jest FUNKEL NÓWKA PROSTO Z SALONU, ma dodatkowo kolejny rok poruszać się całkowicie sprawnie, bez wizyt w warsztacie. Lista usterek jest tak bogata, że mały odprysk na szybie, brak naklejki kontrolnej (niezbędnej!!!!), przepalona żarówka postojowa czy różnica w skuteczności hamulca postojowego powyżej 30% (ponieważ tak często go używamy na naszych zatłoczonych drogach, bączki kulamy itp.) skutkuje wynikiem badania negatywnym.

cennik

o

Ponieważ klienci nie korzystają z SKP!!! Taką informację uzyskałem niedawno, co w mojej ocenie jest nieuzasadnione. Tak, wiele pojazdów przekracza termin badania. Jednakże działanie to nie jest celowe. 90% takich klientów po prostu o tym… nie pamięta. Wysyłamy powiadomienia SMS, zapewne inne stacje czynią tak samo, ale DZIZAS!!!! Zapamiętaj jednego z 10 SMS dziennie!!!

Dopóki jakość na stacjach się nie podniesie. TAK!!! To jest argument w samo sedno. Jednakże jakość się nie podniesie sama. Jeżeli klienci będą szukać stacji, które podbiją trupa, byle dojechał jeszcze rok! PAAAANIE, ON TYLKO NA BUDOWĘ!!! Naprawię, obiecuję tylko wbij pan pieczątkę. Czy słynne, w zeszłym roku na innej stacji przeszedł, czego pan się czepia (To tylko ABS, ja go nie używam!!!) Tutaj się zatrzymam, gdyż uwielbiam ten temat 🙂

CO MOŻE SPRAWDZAĆ STACJA KONTROLI POJAZDÓW

Mamy gorączkę, kaszlemy, mamy podejrzenie SZALEJĄCEGO, MORDERCZEGO W DU$#%@#$@%! COVID-19 i udajemy się do lekarza. Lekarz patrzy na nas i mówi…. Paaanie, przepiszę panu panadol w czopku, leżeć tydzień w łóżku i będzie dobrze. Tydzień później zgon na raka. Małe niedopatrzenie….

Co czyni stacja kontroli pojazdów z pojazdem, jak nie to samo, co lekarz. SKP mało interesuje, czy na badaniu pojawi się premier, nauczyciel czy śliczna dziewczyna spod numeru 14. Stacja bada pojazd. Celem jest upewnienie się, że pacjent przeżyje. Dlatego ZAWSZE powinny być sprawdzane podstawowe parametry pojazdy, unikana rutyna oraz….

wypadek

Taka sytuacja zdarza się co prawda baaardzo rzadko. Przyzwyczajenie jednak do niskiej jakości wykonywania badań w Polsce, mocno odbija się na rynku. To co jest często zapominane. KLIENT PŁACI, KLIENT WYMAGA. Klienci często nie wiedzą, że mogą wymagać poprawnej weryfikacji, co często kończy się nieplanowaną wizytą u mechanika. Można oczywiście tego uniknąć, wykonując poprawną diagnostykę, uzyskując od diagnosty wykaz elementów usterek do naprawy. Jedna wizyta i mamy spokój na długi czas.

Doświadczenie diagnosty

Nawet mało skupiony na swojej pracy diagnosta, niech wykonuje jedynie 5 badań dziennie. Siłą rzeczy 5×20=100×12= 1200 sprawdzonych pojazdów w roku, to 1200 punktów widzenia na stan techniczny. Weźcie teraz pod uwagę waszą wiedzę o pojazdach. Są oczywiście zainteresowani motoryzacją. Fani i pasjonaci 4 kółek, posiadający bogatszą wiedzę niż niejeden diagnosta, jednakże po sprawdzeniu 1200 układów zawieszenia, hamulcowych czy napędu wyrabia się wiedza.

Czy można zawierzyć diagnoście? Czy sprawdzi poprawnie pojazd? Tak, o ile wiemy po co tam jedziemy. Jeżeli nasze założenie jest takie, że to jest zas$%#y obowiązek, to cóż. Mało się dowiemy. Jeżeli jednak zakładamy, iż kierujemy się tam, by poruszać się bezpiecznie, to wymagajmy 🙂

Wspaniałego wieczoru 🙂