Reflektor jest nieodłącznym elementem pojazdu. Za jego pomocą jesteśmy widoczni na drodze, a po zmierzchu jesteśmy w stanie rozpoznać kierunek w jakim podążamy. Jakość świecenia jest zależna od wielu czynników. Jednym z nich jest ustawienie świateł. 

Pojazdy mają różną wysokość ustawienia reflektorów. Do odpowiedniego ich ustawienia można skorzystać z profesjonalnego wyposażenia stacji kontroli pojazdów. Dodatkowo, aby można było prawidłowo wyregulować światła, należy poziomowanie reflektorów ustawić w pozycji 0. W przypadku pojazdów z samopoziomowaniem wysokości świecenia należy mieć uruchomiony silnik.

Samochody są w taki sposób konstruowane, że wymiana żarówki może być wyzwaniem nawet dla bardzo sprawnego mechanika. Nieprawidłowe zamocowanie będzie skutkowało nieodpowiednim odbiciem światła przed odbłyśnik. Na drodze takie sytuacje powodują oślepienie kierowców jadących z naprzeciwka. Należy mieć to na uwadze, gdy podejmujemy się samodzielnej pracy przy uzupełnieniu oświetlenia. 

Zamocowanie reflektora także ma znaczenie. Jeżeli mocowania są uszkodzone, lampa jest pęknięta, bądź pojazd znajduje się po kolizji drogowej, wtedy światło nie będzie prawidłowe. Należy także zwrócić uwagę na produkcję reflektorów. Występują reflektory przeznaczone do ruchu prawo jak i lewostronnego. Różnica polega na kierunku światła doświetlającego pobocze. Gdy w ruchu prawostronnym zamontowany jest reflektor do ruchu lewostronnego, wtedy pojazdy poruszające się z naprzeciwka będą oślepiane.

Kolejnym z istotnych elementów jest przezroczystość reflektora. Z czasem tworzywo reflektora matowieje i staje się nieprzezroczyste. Zamiast precyzyjnego punktu świecenia otrzymujemy plamę, której nie ma możliwości wyregulować. Wtedy należy reflektor spolerować. Zwiększa to światłość, widoczność na drodze, co przejawia się zwiększonym bezpieczeństwem. Poniżej prezentuję różnicę widoczną gołym okiem.

Reflektor przed polerowaniem
Reflektor po polerowaniu